Deklaracja dostępności
1. Wstęp oraz nazwa podmiotu publicznego
Gminna Biblioteka Publiczna w Krzywdzie (Łukowska 20, 21-470 Krzywda, tel: (25) 755-16-78, fax: (25) 755-16-78, email: gbpkrzywda@gminakrzywda.pl), zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej - Gminna Biblioteka Publiczna w Krzywdzie.
2. Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2014-11-03.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2017-09-21.
3. Dane kontaktowe
W przypadku utrudnień w dostępności strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Michał Stolarczyk, e-mail: gbpkrzywda@gminakrzywda.pl. Można także zadzwonić na numer telefonu 257551678. Tą samą drogą można złożyć wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej oraz skargę na niewystarczające zapewnienie dostępności.
4. Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP:
- podwyższony kontrast (kontrastowe tło, elementy graficzne, wyszczególnione elementy nawigacyjne zawierające wyraźny focus w postaci ramki widocznej w trakcie nawigacji za pomocą klawiatury),
- możliwość powiększenia/pomniejszania wielkości tekstu na stronie,
- uporządkowana przejrzysta mapa strony,
- artykuły, sekcje zawierają nagłówki ułatwiające nawigację za pomocą klawiatury,
- treść artykułów, publikacji dostępna jest z poziomu menu uporządkowanego w postaci hierarchicznej listy, w której każdy element jest aktywnym odnośnikiem do opisywanej pozycji menu, menu dostępne również za pomocą skrótów klawiaturowych,
- strona internetowa dostosowana do łatwego powiększania z poziomu menu przeglądarki.
5. Data sporządzenia Deklaracji Dostępności oraz metoda przygotowania
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
6. Informacje na temat procedury
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.
7. Skróty klawiaturowe
Wykorzystanie skrótów klawiaturowych ułatwia korzystanie z serwisu. Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.8. Dostępność architektoniczna
- Do budynku prowadzą 2 wejścia: główne od strony ul. Kolejowej(fontanny) przeznaczone dla gości i wejście od strony parkingu.
- Przy schodach do wejścia głównego znajduje się podjazd dla wózków oraz winda dla osób niepełnosprawnych.
- Przy schodach na piętro znajduje się tablica informująca o rozmieszczeniu pokoi w budynku.
- W urzędzie nie ma pętli indukcyjnych.
- W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
- W budynku nie ma dostępu do tłumacza języka migowego
9. Obsługa osób z niepełnosprawnościami
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Główne skróty klawiaturowe dotyczące poruszania się po stronie internetowej:
- Tab - przeniesienie do kolejnego elementu na stronie
- Shift + Tab - przeniesienie do poprzedniego elementu na stronie
- PgUp przewinięcie strony w górę
- PgDn - przewinięcie strony w dół
- Home - przejście na górę strony
- End - przejście na dół strony
- Ctrl + "+" - powiększenie całej zawartości strony
- Ctrl + "-" - pomniejszenie całej zawartości strony
- Ctrl + "0" - przywrócenie normalnego rozmiaru całej zawartości strony
10. Informacje dodatkowe
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.